Wiadomości z rynku

czwartek
26 grudnia 2024

"Renówki" w ciężki teren

Kerax XTREM z 24-calowymi kołami i Midlum 4x4
24.05.2013 00:00:00
Renault Trucks poszerzyło gamę pojazdów Kerax 8x4 XTREM w Europie o wersję z 24-calowymi kołami, stworzoną z myślą o najcięższych warunkach pracy i masie całkowitej do 50 t.
Po wprowadzeniu Keraxa 8x4 XTREM do Europy w 2012 roku, Renault Trucks rozbudowuje swoją ofertę gamy budowlanej.
Jedyny taki na drogi publiczne
- Dzięki zwiększeniu prześwitu oraz kątów zejścia i natarcia, Kerax 8x4 z kołami o średnicy 24 cali z jeszcze większą łatwością pokonuje napotkane na drodze przeszkody - podkreśla Patrice Roeser, manager produktu gamy budowlanej. - Ponadto, większa sprężystość opon oraz felg podnosi wytrzymałość na uderzenia, które często mają miejsce podczas pracy w trudnych warunkach.
Nowa wersja Keraxa jest jak do tej pory jedyną tego typu ciężarówką (z takimi kołami) w Europie dopuszczaną do użytku na drogach publicznych.
- Ten pojazd, to niezwykle wytrzymałe narzędzie pracy, które przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów operacyjnych naszych klientów, bo dzięki świadectwu homologacji na poruszanie się po drogach publicznych, mogą oni korzystać z Keraxa XTERM przy kilku projektach budowlanych jednocześnie - dodaje P. Roeser.
Kerax 8x4 XTREM o 24-calowych kołach już udowodnił swoją przydatność w różnych zakątkach świata, między innymi w zachodniej Afryce, gdzie jest użytkowany przy pracach związanych z budową dróg i rurociągów naftowych oraz w chilijskich Andach na wysokości 4.500 m. Nowa wersja XTREM jest obecnie dostępna na w całej Europie (oprócz Niemiec) z rozstawem osi 4.350 mm oraz 4.500 mm. Standardowo ten Kerax jest wyposażony w opony Michelin X Works.
W sprzedaży pojawił się także Kerax 8x4 XTREM z kołami o szerokości 22,5 cala, z wyposażeniem niezbędnym do pracy w trudnych warunkach: ramą podwozia wzmocnioną od silnika aż po zakończenie tylnego zwisu, czterema wzmocnionymi resorami parabolicznymi oraz mostem osiągającym 36 ton nośności.
Midlum brygadowe 270.12 4x4
Firma POLSAD dostarczyła ciekawe pojazdy Renault Midlum 270.12 4x4 w ramach przetargu. Pojazdy wykorzystywane są do rozwożenia pracowników na terenie Kopalni Bełchatów, a dokładnie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. Oddział Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów. Betrans Sp. z o.o. jest spółką "córką" kopalni. Jednym z ważniejszych kryteriów zakupu były właściwości terenowe oferowanych pojazdów.
Zakupione pojazdy są wykorzystywane
do wwożenia do "wkopu" pracowników obsługujących maszyny, taśmociągi itp. Dlatego układ napędu w tych pojazdach jest w wersji 4x4 z pojedynczymi oponami. Zabudowy wykonane zostały w firmie Autonadwozia Matczak.
Zależnie od wersji zabudowa jest przeznaczona do przewozu 22 lub 13 osób. Wyposażenie zawiera - klimatyzację, niezależne ogrzewanie, system łączności z kabiną kierowcy. Zabudowa posiada izolowane ściany i dach, co dodatkowo pozwala na łatwiejsze utrzymanie wymaganej temperatury.
W wersji 13-osobowej za częścią brygadową znajduje się skrzynia ładunkowa do przewożenia narzędzi wykorzystywanych np. przez ekipy remontowe. Wszystkie pojazdy mają zamontowane przez firmę Drabpol urządzenia DLD do zdalnego pobierania danych z tachografów cyfrowych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.