Wiadomości z rynku

sobota
28 grudnia 2024

Sprawdzona mechanika w Iveco

Używane samochody ciężarowe - Iveco Eurocargo R4 (od 2003 roku)
20.08.2010 00:00:00
Samochody ciężarowe Iveco Eurocargo z silnikiem R4 mało palą, nie należy jednak spodziewać się po nich dobrych osiągów pod ładunkiem. Tego modelu Iveco nie dotyczą poważne awarie, nieco pozostawia do życzenia jakość wykończenia wnętrza
Eurocargo miało dwie wersje - prezentowana lżejsza napędzana jest zwykle silnikiem R4, a jej DMC zawiera się w przedziale 6-10 ton. Takie Iveco może mieć jeden z 10 rozstawów osi w przedziale od 2.700 do 6.570 mm.
Większość pojazdów ma krótką dzienną szoferkę, zdarzają się jednak także sypialne, jak ta widoczna na zdjęciu. Nie jest może w nich zbyt dużo miejsca, ale nawet rośli kierowcy (powyżej 185 cm) nie będą narzekać na brak przestrzeni na koi. Więcej złego usłyszeć można na temat wykonania kabiny - plastiki łatwo się rysują, siedzenia szybko przecierają, a z deski odpada czasem jakaś listewka. Słyszeliśmy także o przeciekających kabinach sypialnych. Nie ma zastrzeżeń pod adresem zabezpieczenia antykorozyjnego. Problemy zdarzają się za to z siłownikiem odchylania szoferki.
Rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności 3,9 litra do 2007 r. miał wersje mocy: 130, 150 i 170 KM, później zaś 140, 160 i 182 KM. Wszystkie nadają się tylko do lekkich ładunków. Nieduże jest spalanie - rzadko przekracza 17 litrów ON na 100 km. Silnik miewa czasem problemy z osprzętem, uważać trzeba także na jakość paliwa, dość łatwo można bowiem uszkodzić pompę wtryskową. Wytrzymałe są skrzynie ZF-a, w tej wersji zazwyczaj 5- lub 6-biegowe.
Polecamy pojazdy wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, które co prawda miewa czasem problemy ze sterowaniem, ale jest znacznie wygodniejsze od mechanicznego. Komfort tego ostatniego wzrasta, gdy pojazd jest załadowany. Drobne problemy z elektryką są dokuczliwe, ale rzadko unieruchamiają pojazd. Ceny używanych Eurocargo są atrakcyjne, nie ma także problemów z częściami.
Ekspert
Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Zaletą Eurocargo jest przystępna cena, biorąc pod uwagę rocznik. Pojazd nie jest również zbyt kłopotliwy pod względem eksploatacji i nie psuje się dużo częściej niż konkurencja. Części kupimy bez większego problemu, a ich ceny są w miarę akceptowalne. Pojazd z czterocylindrowym silnikiem nie ma jednak nadzwyczajnych osiągów. Iveco dużo traci na wartości i bywa, że ciężko jest je sprzedać.
Dane techniczne
Iveco Eurocargo 75E17 z 2004 r.
DMC 7.490 kg
Ładowność 3.300 kg
Rozstaw osi 4.800 mm
Poj. silnika / cylindry 3,9 l / R4
Moc maksymalna 170 KM
przy obr/min 2.700
Maks. moment obr. 560 Nm
przy obr/min 1.200-2.100
Skrzynia biegów ręczna 6+1
Przykładowe rozmiary ładowni (kontener)
Długość 7.100 mm
Szerokość 2.450 mm
Wysokość 2.350 mm
Ceny netto nowych części (zamienniki)
Iveco Eurocargo 75E17 z 2004 r.
Chłodnica 2.850 zł
Sprzęgło 1.805 zł
Reflektor 266 zł
Tarcza hamulcowa 167 zł
Filtr oleju 54 zł
Filtr powietrza 158 zł
Ceny części używanych
Iveco Eurocargo
Reflektor 150 zł
Zderzak przedni 480 zł
Szyba czołowa 400 zł
Chłodnica 500 zł
Przykładowe oferty (lipiec 2010 r.)
Iveco Eurocargo R4 kontener
Rocznik Przebieg (tys. km) Cena netto (tys. zł)
2003 350 39,5
2004 185 42,5
2005 220 48,9
2006 121 58
2007 44 78,5
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.