Wiadomości z rynku

czwartek
26 grudnia 2024

John Deere 5R - typ uniwersalny

Maszyny rolnicze. Ciągnik John Deere 5R
29.05.2009 00:00:00
To jeden z najbardziej oczekiwanych tegorocznych debiutów na rynku ciągników. John Deere serii 5R jest maszyną uniwersalną, przeznaczoną dla gospodarstw małych i średnich, a właśnie tych w Polsce jest najwięcej. Do napędu ciągnika służy silnik wysokoprężny o pojemności 4,5 litra z systemem wtrysku bezpośredniego typu common rail. Chłodnicę (intercooler) umieszczono nad silnikiem, pod specjalną, perforowaną pokrywą. Maszyna rolnicza występuje w trzech wariantach mocy: 80, 90 i 100 KM.
Zdaniem samych konstruktorów ciągnik ten zaprojektowano specjalnie po to, aby spełnić wymagania stawiane przez rolników małych gospodarstw z produkcją roślinną, ze średnich gospodarstw z produkcją mieszaną oraz gospodarstw specjalistycznych. Konstrukcję maszyny oparto na pełnej ramie stalowej.
Ciągniki zaopatrywane są w kabiny klasy Premium. Cechą konstrukcji jest m.in. brak tylnych słupków narożnych (zamiast nich są szklane panele), co poszerza pole obserwacji. Dla zapewnienia odpowiednich warunków pracy operatorowi fotel posiada amortyzację. W zawieszeniu silnika zastosowano cztery łożyska przyczyniające się m.in. do minimalizowania drgań przenoszonych do kabiny.
Do napędu służy silnik wysokoprężny o pojemności 4,5 litra z systemem wtrysku bezpośredniego typu common rail (wcześniej jednostki tego rodzaju stosowano m.in. w ciągnikach John Deere serii 6030). Chłodnicę (intercooler) umieszczono nad silnikiem, pod specjalną, perforowaną pokrywą. Maszyna występuje w trzech wariantach mocy: 80, 90 i 100 KM. Wszystkie ciągniki mają takie same gabaryty. Napęd na cztery koła załączany jest elektrohydraulicznie.
Do wyboru są dwie przekładnie, w tym jedna z automatyczną zmianą biegów, bez potrzeby używania sprzęgła. Obie skrzynie współpracują z tempomatem, używanym wszędzie tam, gdzie wymagana jest stała prędkość obrotowa.
Zarówno w przednim, jak i w tylnym WOM zastosowano wielotarczowe sprzęgła chłodzone olejem. Zamontowano sterowanie zewnętrzne tylnym WOM (standardowo na lewym błotniku, opcjonalnie na błotniku prawym).
Dane techniczne ciągnika
Silnik wysokoprężny, czterocylindrowy
Moc maksymalna 80, 90, 100 KM / 2.300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 334, 376, 413 Nm / 1.100 obr/min
Liczba biegów przód / tył 16 / 16
Maksymalny udźwig podnośnika 4.200 kg
Wydatek pompy hydraulicznej 65 l/min
Maksymalny kąt skrętu kół przednich 55 stopni
Masa własna 3.700 kg
Długość / szerokość / wysokość 3.950 / 2.175 / 2.540 mm
Zbiornik paliwa 130 l
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.