Maszyny drogowe. Zmodernizowana frezarka Dynapac PL350T
            
				Dynapac zmodernizował swoją najmniejszą samojezdną frezarkę na zimno. W maszynie zastosowano mniejszy zbiornik na wodę, poprawiono trwałość i niezawodność. Dynapac PL350T ma dużą zwrotność, dzięki której potrafi frezować wokół studzienek kanalizacyjnych. Tylne prawe koło maszyny jest składane i chowane, dzięki czemu Dynapac PL350T może frezować nawierzchnie wzdłuż krawężników lub ścian.
Nowa trójkołowa frezarka na zimno o oznaczeniu PL350T to następca modelu PL350S. Maszyna oferowana jest w Polsce od drugiego kwartału bieżącego roku.
3x3 do wyboru
Dynapac PL350T ma standardowy napęd na tylne koła maszynę można jednak wyposażyć w napęd na wszystkie trzy koła. Frezarka ma dużą zwrotność, dzięki której potrafi frezować wokół studzienek kanalizacyjnych. Tylne prawe koło maszyny jest składane i chowane, dzięki czemu Dynapac PL350T może frezować nawierzchnie wzdłuż krawężników lub ścian. W nowej frezarce nie zmieniono podstawowych parametrów pracy, a więc w dalszym ciągu może ona frezować na maksymalną głębokość 100 mm, odstęp pomiędzy frezami wynosi 12 mm, a średnica frezowania to 520 mm. Taka sama jest również masa operacyjna maszyny wynosząca 2,8 tony. Zmniejszono jedynie masę balastu z 1,2 do 1,1 tony, co podyktowane zostało zmianami wymiarów frezarki. W dalszym ciągu można oczywiście pracować bez niego, co przydaje się np. podczas pracy wewnątrz budynków. Sama maszyna jest teraz krótsza. Zwiększono jednak szerokość i wysokość, co podyktowane było względami bezpieczeństwa.
Mniej wody
W zmodernizowanym modelu szwedzki producent zrezygnował z gigantycznego i nieprzydatnego w tak małej maszynie zbiornika wody o pojemności 480 litrów. Zastąpiono go zbiornikiem o pojemności 285 litrów, co skonsultowane zostało z użytkownikami modelu PL350S. Modernizacja nie ominęła także układu hydraulicznego. Producent twierdzi, że nowy jest bardziej wydajny podczas pracy pod dużym obciążeniem. Zwiększył się także zbiornik płynu hydraulicznego z 85 do 105 l. Poprawiono kilka rozwiązań mechanicznych związanych z trwałością i niezawodnością maszyny.
Pojawiło się nowe wyposażenie - m.in. niedostępny wcześniej tylny podajnik ze skrobakiem oraz zestaw do cięcia 50 mm. Po raz pierwszy w historii firmy maszyna może być polakierowana w barwach zamówionych przez klienta, a nie tylko w typowych kolorach firmy Dynapac, czyli żółtym i czerwonym.
  
    
    
      | Silnik | Cummins B3.3 | 
    
      | Moc maksymalna | 61 KM | 
    
      | przy obr./min | 2.100 | 
    
      | Szerokość robocza | 2.200 mm | 
    
      | Głębokość frezowania | 100 mm | 
    
      | Średnica frezowania | 520 mm | 
    
      | Liczba frezów | 36 | 
    
      | Prędkość robocza | 0-25 m/min | 
    
      | Wydajność | brak danych | 
    
      | Masa operacyjna | 2,8 t |